Saturday, July 7, 2012

mati itu pasti

...assalamualaikum...

actually aku tak tau nak susun ayat macam mana. tapi hati aku nak sangat sangat update blog. dengan kelajuan internet yang kalah dengan kelajuan siput babi. lagilah aku tak tau nak surf apa sebab fed up dok tunggu loading.

nie bukan 1st time aku hilang kawan. hilang kawan untuk selamanya dan kami dipisahkan oleh janji Allah. kematian. mati itu pasti dan itu janji Allah dan janji Allah yang tak pernah dimungkiri. kita manusia yang selalu tabur janji lepas tu lupa. memang itu sifat manusia. 

aku sedih. memang aku sedih tapi dalam masa yang sama aku gembira sebab Allah dah tamatkan penderitaan dia yang selama neh dia tanggung dan aku sebagai kawan hanya mampu berdoa supaya sakit dia diringankan oleh Allah.

tapi aku jugak cemburu. ajal maut dan jodoh di tangan Allah dan arwah diberi peluang dan peringatan supaya menpersiapkan diri sebelum maut menjemputnya. Ya Allah sesungguhnya beruntunglah manusia yang diberi peringatan dan hidayah oleh Allah. aku yang masih hidup yang kononnya sihat kadang kadang terlupa bila bila masa ja maut datang menjemput.

kita semua milik Allah dan dunia adalah tempat persinggahan sementara. bila tiba masanya, Allah akan ambil balik hak-Nya dan siapa kita nak halang.

pemergian arwah adalah peringatan untuk orang sekelilingnya yang giliran kita semua akan tiba tapi masanya adalah rahsia. semoga roh mohammad irwan bin zaini dicucuri rahmat Allah dan ditempatkan dikalangan orang orang yang beriman. sesungguhya daripada Allah kita datang dan kepada Dia jualah kita kembali. alfatihah.


No comments:

Post a Comment